När du gjorde din beställning fick du ett bekräftelsemail med ditt ordernummer och en länk till din sida för spårning av beställningsstatus. Den sidan innehåller den senaste och mest uppdaterade informationen om statusen för din beställning.
"Min beställning kommer inte fram i tid, kan jag avbryta den?"
Tyvärr, om din beställning redan är på väg kan vi inte återkalla den för en avbokning. Se nedan för instruktioner om vår enkla ettstegsprocess för returer och byten. Om din beställning ännu inte har skickats kommer vi att avbryta den åt dig.
"Det har gått 'X' dagar och min beställning har inte rört sig, när kan jag förvänta mig en uppdatering?"
Vanligtvis förväntar vi oss att se aktivitet från fraktbolaget inom 1–3 dagar från det att leveransen lämnar vår anläggning. Under kampanj- och högsäsonger hos alla större fraktbolag har vi dock märkt att detta kan ta några dagar längre. Vi gör vårt bästa för att se till att din beställning lämnar vår anläggning i tid för att minska leveranstiden så mycket som möjligt.
Rabattkoder
"Hur fungerar era rabattkoder?"
Alla rabattkoder kan anges vid kassan. Se till att du uppfyller minimikraven för koden (anges när du fick koden) innan du anger den. Vid 'Köp X, få Y'-erbjudanden, se till att både 'X' och 'Y' finns i din varukorg.
"Var hittar jag fältet för rabattkoden?"
Alla rabatter kan tillämpas efter kassan. Om du använder mobil finns rabattkodssektionen i den grå rutan längst upp märkt 'visa orderöversikt'. Klicka på rutan så öppnas platsen för att ange din kod. Om du använder dator kan du ange koden på skärmens högra sida.
Material
"Vilka material används i era produkter?"
Materialen varierar beroende på socktyp, men varje material är listat på produktsidan under produktbeskrivningen.
"Vilka färgämnen och kemikaler används i era produkter?"
Färgämnena vi använder är alla certifierade av OEKOTEX 100 Standard. Dessa är syrafärger och/eller metallkomplexfärgämnen beroende på färgtonen.
"Är alpackafiber etiskt producerat?"
Ja, alpackafiber är etiskt producerat. Inga djur kommer till skada i produktionen av fibrerna. Kika här för mer information från en av våra leverantörer.
"Hur kontaktar jag kundservice?"
E-post till kundservice: support@pacas.se
"Vad är adressen till Pacas?"
39 Chestnut Ave Westmont, IL 60559
"Erbjuder ni någon garanti?"
"Oöppnad förpackning kan skickas i retur inom 14 dagar efter mottagande av produkten i fråga. Vi godkänner endast retur av strumpor om förpackningen är oöppnad samt att strumporna inte visar tecken på användning, då detta är en hygienvara. Alla andra plagg och varor än strumpor är giltiga för returer om dom är skickade tillbaka inom 14 dagar från mottagandet av produkten och dom visar inga till små tecken på användning.